Lediga dagar de finns inge mer (nästan)

 Denna vecka jobbar jag måndag och sen ons-sön. Efter det är jag ledig på måndag och sen blir det bara fyra praktik/jobbdagar innan jag får ut två lediga dagar i rad igen. Men som den här veckan när jag bara är ledig en dag brukar jag ta ut det mesta av dagen. Kvällen innan brukar jag lägga mig i vanlig tid (som om jag skulle kliva upp 5), fast jag sover ut till kanske 8. Då tar jag mitt citronvatten och sedan går jag ut på en 45minuters promenad. När jag sen kommer hem käkar jag min frukost som oftast är gröt eller kvarg med bär, den käkar jag till något avsnitt av true blood. Sen brukar jag oftast kolla på något avsnitt till innan jag far ut på en lång springtur, när jag kommer hem brukar jag trampa lite på inomhuscykeln för att varva ner benen lite. Efter det tar jag en dusch , målar om naglarna och fixar håret. När det är färdigt brukar det vara dags för lunch och mer true blood. Efter det brukar jag faktiskt krypa ner i sängen och ibland spelar jag lite spel på telefonen innan jag tar en lång powernap. När klockan ringer igen kring halv 15 tiden brukar det vara dags att städa lägenheten, starta några tvättar och eventuellt diska om det är kvar något från igår kväll, men efter det brukar jag belöna mig själv med ännu en promenad innan jesper kommer hem och det är dags för midda. Resten av kvällen stannar jag inne och sysselsätter mig med läxa, räkningar eller serier. Det kan vara lite olika , men senast 23 ligger jag i sängen igen för att kunna kliva upp 04.45 dagen efter!
 
 

Kommentera här: